در مورخ 98/3/22 همزمان با دومین روز از هفته جهادکشاورزی نشست خبری بااصحاب رسانه وموسس بوم بازار کشور ومعاون مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی به منظور توسعه کسب وکار روستائی برگزار گردید .
دراین نشست اهداف وبرنامه های عملیاتی در استان توسط موسس بوم بازار ومعاون مدیریت هماهنگی ترویج وکارشناس مسئول زنان روستائی وعشایری ارائه وافتتاح همزمان 14 بوم بازاردراستان در مورخ 98/3/24 اعلام گردید.
بومبازار:
1- يك نام تجاري كشوري است كه محصولات روستايي را تجاري سازي ميكند. ٢- بومبازار در گام اول براي عرضه و معرفي محصولات هر روستا بازاري را در عصر هاي هر جمعه در روستاي منتخب ايجاد ميكند. ٣- در طول سه ماه پشتكار ، علاقه و جديت روستائيان براي توسعه بازار محصولاتشان كنترل ، هدايت و رصد مي شود. ٤- خوشه بندي محصولات روستايي هر استان منجر به كشف مزيتهاي سطح توليد ، كيفيت و بازاريابي سراسري محصولات ميگردد. ٥- با ارائه نمونه هاي قابل قبول بازار، به توليد محصول انبوه روستايي اقدام مي شود به اين روش توليد مبتني بر سفارش گفته ميشود ٦- بومبازار در بازار دوم نسبت به توليد بسته بندي محصولات با نام بومبازار هر روستا اقدام مي كند. و در نهایت رونق تولید، رونق بازار فروش محصولات کشاورزی ورونق کسب وکار درروستا و رونق و تولید ثروت ...