هفتمین همایش نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار

تلاش و نقش زنان روستایی در فعالیتهای اقتصادی ـ اجتماعی و توسعه روستایی واقعیتی انکارناپذیر است، این قشر زحمت کش و پر توان علاوه بر امور خانه به معیشت اقتصادی خانواده نیز کمک می کنند و حضور آنان دوشادوش مردان در فعالیتهای خارج از خانه، چشم گیر است. زنان روستانشین تقریبا نیمی از جمعیت روستاییان کشور را تشکیل می دهند. علیرغم وضعیت نه چندان قابل مقایسه زنان در نواحی روستایی با امکانات شهری، لیکن در انجام وظایف خود کوتاهی نمی کنند. آنان علاوه بر مسؤولیت تربیت فرزندان، در امور کشاورزی و دامداری در خانواده نیز مشارکت دارند.

15 اکتبر برابر با 23 مهر ماه هر سال مصادف است با روز جهانی زن روستایی و عشایری، این روز یادآور تلاش ها، توانمندی ها و نیازهای اساسی زنان و کوششی برای متناسب سازی فرصت ها، برنامه ها، امکانات و منابع مادی و غیرمادی با ظرفیت های آنان است.

 

به همین مناسبت هفتمین همایش نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با حضور مدیران و مسئولین وزارت جهاد کشاورزی در تهران در 23 مهر ماه 1402 برگزار گردید از استان خراسان جنوبی کارشناس آموزش زنان روستایی وعشایری ورییس اداره آموزش بهره برداران و دو نفر از بانوان روستایی در این همایش مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.»