به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس در پنجمین روز از هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس به اتفاق مسئولین ادارات و واحدهای معاونت سازمان ومدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، دبیر نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی و جمعی از بهره برداران بخش کشاورزی و دام با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس دیدار کردند.
آقای مهندس بخشایی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس در این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده و دستاوردهای حاصل شده در سال زراعی 99/98 بیان کرد.
در این دیدار به مشکلات بهره برداران از جمله افزایش قیمت نهاده های دامی و کشاورزی، نصب کنتور هوشمند برای چاه های کشاورزی و هزینه بالای آن برای بهره برداران، افزایش هزینه برق چاه های کشاورزی، درخواست تخصیص اعتبار متمم جهت سردخانه 1000 تنی و واحد روغن کشی کنجد بهار نارنج دستگردان، درخواست اختصاص اعتبار سرمایه در گردش جهت کارخانه شیر و فرآورده های لبنی، درخواست اختصاص اعتبار سرمایه در گردش جهت راه اندازی طرح های اشتغال زایی همچون کارخانه خوراک دام گلشن کویر، که در صورت تخصیص اعتبار علاوه بر اشتغال موجب کاهش هزینه تولید خوراک دام نیز خواهد شد اشاره گردید.

آقای مهندس فلاحی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی و تقدیر از کلیه دست اندرکاران بخش کشاورزی و دام، جهت پیگیری موارد مطرح قول مساعد دادند.
شایان ذکر است از 20 نمونه پیشنهادی شهرستان به استان پس از ازریابی های انجام شده 4 نفر به عنوان بهره بردار نمونه استانی انتخاب گردیدند که در پایان این جلسه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
1 –آقای دکتر محمد زمانی در زمینه پرورش ماهیان گرم آبی با تولید 4 تن در سال در سطح 1600 متر مربع استخر دومنظوره روستای شیخ آباد بخش مرکزی
2- آقای جواد میرزالی پسته کار نمونه با 70 هکتار پسته و عملکرد 8540 کیلوگرم پسته خشک در هکتار روستای اشرفیه بخش دیهوک
3-آقای محمد زمانی ذرت کار (علوفه ای) با عملکرد 119 تن در هکتار روستای رحمت آباد بخش مرکزی
4- آقای محمد زمانی در زمینه پرورش بز شیری به ظرفیت 50 راس بز سانن روستای محمد آباد بخش مرکزی